Prestarea de servicii in domeniul SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA se concretizeaza in :
- elaborarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
- propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
- participarea cu personal calificat la intrunirile comitetului de securitate si sanatate in munca;
- verificarea cunoasterii si aplicarii, de catre toti lucratorii, a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, stabilite prin fisa postului;
- elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicitatii adecvate pentru fiecare loc de munca;
- asigurarea efectuarii instruirii generale si avizarea la angajare a personalului asupra modului in care acesta corespunde cerintelor de securitate;
- evaluarea cunostintelor dobandite in procesul de instruire prin examane, teste, probe practice, etc.;
- intocmirea fiselor individuale de instructaj de securitate si sanatate in munca;
- instruirea conducatorilor locurilor de munca in vederea efectuarii de catre acestia a instructajului la locul de munca si periodic, precum si verificarea modului in care a fost efectuat acest instructaj;
- consultanta in vederea intocmirii Regulamentului Intern si Contractul Individual de Munca;
- consultanta in vederea efectuarii verificarii prizei de pamant si a rezistentei de dispersie (buletine de verificare PRAM);
- consultanta in vederea efectuarii determinarilor de noxe (in vederea stabilirii masurilor specifice de protectie a muncii);
- consultanta in vederea efectuarii determinarilor de zgomot la locurile de munca (daca sunt sub cele maxim admise pentru protectia neuropsihica si psihosenzoriala a executantilor);
- participarea in cadrul comisiilor de autorizare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca al salariatilor care exercita meserii ce trebuiesc autorizate;
- consultanta in vederea intocmirii fiselor de post;
- intocmire Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca;
- intocmire Registrul unic de evidenta a accidentelor usoare;
- intocmire Registrul unic de evidenta a incidentelor periculoase;
- intocmire Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca care au ca urmare incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru;
- procurarea de materiale necesare informarii si educarii angajatilor (afise, carti, brosuri, pliante, acte normative, manuale, filme, fise tehnice);
- informarea angajatorului, in scris, asupra deficientelor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si propunerea de masuri de prevenire si protectie;
- participarea la cercetarea evenimentelor conform competentelor prevazute la art. 108 -177 din normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006;
- urmarirea realizarii masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor;
- propunerea de clauze privind securitatea si sanatatea in munca la incheierea contractelor de prestari servicii cu alti angajatori, inclusiv la cele incheiate cu angajatori straini;